JAK WYBRAĆ ODPOWIEDNIE BIURO KSIĘGOWE? – Sprawdź

JAK ZNALEŚĆ DOBRE BIURO RACHUNKOWE? – Zobacz


Prowadzenie własnej firmy  to zajęcie pełne wyzwań i obowiązków. Dobre prowadzenie księgowości firmy to podstawa jej prawidłowego funkcjonowania, a do tego niezbędny jest wybór dobrego biura rachunkowego. Podpowiadamy, jak wybrać dobre biuro księgowe.

Kwalifikacje księgowej / biura księgowego

Do 10 sierpnia 2014 roku chcąc zajmować się zarobkowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych, wymagano posiadać Licencje Ministra Finansów. Aktualnie, aby otworzyć biuro nie potrzebne są żadne uprawnienia – biuro księgowe może otworzyć każdy. W związku z tym warto sprawdzić czy księgowy ma odpowiednie kwalifikacje. Można to zrobić sprawdzając czy księgowa posiada:


Licencja Ministra Finansów – certyfikat księgowy. Obecnie nie jest już obowiązkowa, natomiast wielu księgowych z wieloletnim stażem posiada dokument wydany przez ministerstwo finansów. Aktualnie licencja ta jest jednym z wielu dokumentów, która potwierdza zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Polecamy: https://znany-ksiegowy.pl/malopolskie

Certyfikaty Centrum informacji Księgowej. Instytucja zajmuje się certyfikowaniem biur rachunkowych i księgowych. Prowadzi egzaminy dla księgowych oraz sprawdza biura rachunkowe pod kątem określonych kryteriów, nadając odpowiedni certyfikat. Informacje o certyfikowanych księgowych i biurach rachunkowych udostępnia przedsiębiorcom na www.cik.org.pl, tworząc największa tego typu siedzibę w Polsce.

Potwierdzenia szkoleń i kursów księgowych. Kursy oraz szkolenia, które przebyła księgowa informują przedsiębiorcę, że właściciel biura księgowego poszerzai aktualizuje swoją wiedzę. Jest to bardzo ważne szczególnie w branży księgowej, w której przepisy zmieniają się na okrągło.

Ubezpieczenie OC na działalność biuro rachunkowego

Ubezpieczenie OC na działalność biura księgowego, powinno być obok umiejętności, podstawowym warunkiem przy wyborze usług księgowych. Ubezpieczenie ochrania Twoją firmę od odpowiedzialności finansowej za ewentualne błędy biura rachunkowego. Reguła jest prosta, czym większa kwota ubezpieczenia tym lepiej. Warto zapytać księgową o wysokość ubezpieczenia i czy oprócz podstawowego zabezpieczenia posiada rozszerzoną polisę np. o ubezpieczenie kadr i płac, będzie to istotne w przypadku, gdy zatrudniamy {pracownika|pracowników